get to know
دانستنیها و مطالب علمی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان get to know و آدرس matalebeelmi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 بعضی غذاها و نوشیدنی هایی که  ما  از طریق رژیم غذایی روزانه وارد بدن می کنیم تاثیر بزرگی بر سلامتی ما دارد  و همچنین در بوی بدن ما که  از طریق بزاق دهان، عرق، ادرار و مدفوع دفع می شود تاثیر گذار است. 

 
این نوشیدنی سالم بوی  ناخوشایند عرق را از بین برده  و سیستم گوارش را بهبود می بخشد. 
مواد لازم مورد نیاز : 
- 2 عدد سیب 
- 5 برگ کلم پیچ 
- آب  لیمو 
- 1 تکه زنجبیل 
- 1 دسته جعفری 
 
روش آماده سازی : 
مواد تشکیل دهنده  را با استفاده از آب سرد بشویید، و آنها را در مخلوط کن ریخته چند تکه یخ بریزید و بخوبی مخلوط کنید. این مخلوط  را در صبح با معده خالی یا بین وعده های غذایی بنوشید  

 

 

 


 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ


موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیهنکته های خانه داری
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 19:27 ] [ Admin ]

آيا به دنبال رفع چاقي خود تا شب نوروز هستيد؟

آيا از چاقي رنج ميبريد؟

اين روش ها را در ادامه مطلب دريابيد


موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکیتغذیهنکته های خانه داری
ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 19:16 ] [ Admin ]

تا به حال چقدر درباره مسمومیت های ناشی از مواد شیمیایی برای تمیز کاری منزل شنیده اید؟مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد ریه های تان از تنفس این مواد شیمیایی آسیب می بیند و مجرای تنفسی تان ممکن است دچا لطمه های جبران ناپذیری شود.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________


اگر لک های  ناشی از پخت و پز البته چربی های مربوط به همین مسئله روی اجاق گاز شما سوختگی به خودش گرفته است برای پاک کردن آن سراغ مواد شیمیایی نروید بلکه با استفاده از سس گوجه فرنگی می توانید تمام لکه ها را از بین ببرید. 
 
بررسی ها نشان می دهند، ابتدا گاز را با حرارت ملایم روشن کنید و بگذارید با همان حرارت سطح گاز تا حدودی گرم شود سپس سس را بر روی سطح سوختگی بمالید و اجازه دهید برای 5 دقیقه در همان حالت باقی بماند.سس باعث می شود سوختگی ها و لک ها خشک شوند و در مرحله بعدی با یک دستمال مرطوب قسمت مربوطه را که سس روی آن ریخته اید پاک کنید و به این ترتیب لکه ها از بین می روند. 

گفتنی است، همچنین دفعه بعدی که یک پرتقال را پوست کندید یادتان باشد پوست ها را دور نریزید چون می توانند کاربرد بهتری داشته باشند.پوست پرتقال تمام لکه ها و جرم های روی دیوار و سینک ظرفشویی را از بین می برد و چربی های غیر قابل حل در آب را نیز از بین می برد، همچنین می توانید از قسمت سفید پوست پرتقال برای برق انداختن وسایل چوبی استفاده کنید و به نوعی آن ها را جلا دهید. 
در واقع این روغن پرتقال است که خاصیت جلا دادن دارد و در نهایت برق قابل توجهی را از خود به جای می گذارد ضمن اینکه از پوست پرتقال می توان برای دفع حشرات از دور و اطرافتان نیز استفاده کنید. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داریتکنولوژِی
برچسب‌ها: شیمیاییآرادنوروزیحشراتمواد
[ جمعه 16 خرداد 1393 ] [ 17:17 ] [ Admin ]

هدف ما از گفتن این خبر تنها ترغیب شما برای صرفه جویی نیست بلکه مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد کم کردن دمای خانه تاثیرات زیادی نیز برای سلامتی دارد.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

کم کردن دمای خانه به لاغری شما کمک می کند بدون آنکه با رژیم های سرسخت وزن کم کنید. 
 
بررسی ها نشان می دهند، احساس سرما می تواند وزن را پایین بیاورد این در حالی است که دمای بالای خانه و یا محیط کار باعث افزایش چربی های دور کمر می شود. 
 
گفتنی است محققان معتقدند نزدیک بودن دمای خانه با محیط خارج از خانه روی متابولیسم بدن تاثیرات فراوانی می گذارد و تناسب اندام را حفظ می کند. 
 
نتایج مطالعات نشان می دهند وقتی دمای هوا پایین تر است بدن شما برای گرم کردن خود کالری بیشتری می سوزاند و به همین دلیل از انباشت چربی های مزاحم در بدن جلوگیری می کند. 
 
اگر افراد تنها دو ساعت از روز را در دمای 17 درجه سانتی گراد بگذرانند و 6 هفته این روند را ادامه دهند وزنشان به شکل قابل توجهی کم می شود. 
 
 
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمیپزشکینکته های خانه داری
برچسب‌ها: بخاریچاقیمتابولیسمچربی
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 15:31 ] [ Admin ]
يافته‌هاي جديد دانشمندان نشان مي‌دهد در "مركز خريد" به ويژه فروشگاه‌هاي مواد غذايي قبل از آن كه قيمت كل محصولات خريداري شده را پرداخت كنيد كمي صبر كنيد.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 يافته‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه افراد هنگامي كه از فروشگاه‌هاي بزرگ و مراكز خريد  بسيار بزرگ خريد مي‌كنند و مايحتاج خود را تامين مي‌كنند به ميزان 35 درصد بيشتر محصولات مضر انتخاب مي‌كنند و سلامتي بيشتر در خطر مي‌افتد.
 
گفتني است دانشمندان با انجام آزمايشاتي روي هزاران داوطلب دريافتند كه افراد براي خريد غذا و محصولات غذايي بيشتر پول پرداخت مي‌كنند و سريعتر كارت مي‌كشند اما پژوهشگران معتقدند قبل از كارت كشيدن بايد كمي صبر كنيد و محصولات انتخاب شده را مرور كرد و آن‌هايي را كه مورد نياز نيست و براي سلامتي مضراند جدا كرد.
 
نتايج مطالعات نشان مي‌دهند اگر مي‌خواهيد سلامتي خود را افزايش دهيد و بدن خود را در مقابل بروز بسياري از بيماري‌ها بيمه كنيد بايد از پول نقدي به جاي كارت هنگام بهاي پول استفاده كرد.

موضوعات مرتبط: مطالب علمیتغذیهنکته های خانه داری
[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 19:6 ] [ Admin ]

پژوهشگران با الهام از فناوری‌های استفاده شده در فضا جالب‌ترین و منحصر به فرد ترین وسایل آشپزخانه برای راحتی کار کدبانو ها را طراحی و تولید کرده‌اند.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

دنیای وسایل خانگی مدرن که بتواند در عین سادگی باعث کمتر شدن کار افراد حین آشپزی و نیز افزایش سلامت و بهداشت اعضای خانواده شود، به سرعت در حال تحول است و همه روزه شاهد ورود وسایل خانگی با قابلیت‌های شگفت انگیز هستیم.

[ دو شنبه 23 دی 1392 ] [ 18:55 ] [ Admin ]

رنگ، بر ذهن و روح کودک تاثیر می گذارد و این مساله به طور علمی ثابت شده است. به همین منظور، در ادامه رنگ های مختلف و تاثیرات آنها را برایتان ذکر کرده ایم تغییر دکوراسیون اتاق کودک را آگاهانه انجام دهید.

 حساسیت های طبیعی، نداشتن استراحت و آرامش کامل، اعتماد به نفس و ... همه مسایل مهم در رشد کودک هستند. حتی جزئی ترین وساده ترین مسایل نیز تاثیر بسیاری در این روحیه فرزندان ما دارند. از جمله باید به تاثیر رنگ ها اشاره کرد. والدین در تعیین رنگ اتاق کودک دلبند خود باید حساسیت بالایی داشته باشند تا در جهت آرامش و سلامت کودک باشد.

 

 

بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید!


موضوعات مرتبط: مطالب علمیروانشناسینکته های خانه داری
برچسب‌ها: رنگاتاقکودکتاثیرشخصیت
ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392 ] [ 18:50 ] [ Admin ]

 

تمیز کردن لباس سفید, سایت اسرار خانه داری

داشتن کمدی پر از لباس‌های سفید، نتیجه شستشو صحیح و آگاهی از تکنیک‌های شستشو است. لباس‌های سفید را با هم شسته، بهتر است از صابون استفاده نمایید.
روش‌های مختلفی برای سفید شدن البسه وجود دارد حتی با استفاده از موادی که در خانه موجود است. آب‌لیمو سفیدکننده طبیعی است که می‌توانید برای تمیز کردن لکه دستمال‌ها، پارچه‌ها، لباس‌ها و حتی کف جوراب‌ها از آن استفاده کنید.
برای این منظور ظرفی بی‌استفاده را پر از آب کنید و چند برش از لیمو ترش‌های تازه را داخل آن بیندازید. بگذارید آب روی گاز به جوش آید سپس آن را خاموش کنید تا جوراب یا لباس سفید یکی دو ساعت خیس بخورد. 
آب را عوض کرده، این بار ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه کنید. لباس یا پارچه سفید را نیم ساعت داخل آن خیس کنید و سپس طبق معمول بشورید. 
برای سفیدتر شدن لباس‌ها، از روش قدیمی استفاده کرده، آن‌ها را در آفتاب پهن کنید تا نیازی به استفاده از سفیدکننده کلردار نداشته باشید.

تمیز کردن لباس سفید, سایت اسرار خانه داری

نکته :
- داشتن کمدی پر از لباس‌های سفید، نتیجه شستشو صحیح و آگاهی از تکنیک‌های شستشو است. لباس‌های سفید را با هم شسته، بهتر است از صابون استفاده نمایید.
- همیشه قبل از شستشو لباس با ماشین لباسشویی، ابتدا لکه آن را برطرف کنید.
- در صورت نبود لیمو تازه، از آبلیمو استفاده نمایید.
- در صورتی که می‌خواهید از سفیدکننده استفاده کنید، نوع ملایم آن که مخصوص تمام پارچه‌ها باشد را تهیه کنید.
- استفاده بیش از حد از سفیدکننده‌های آماده، باعث زرد یا خاکستری شدن لباس‌های سفید و آسیب به بافت پارچه می‌شود.


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
برچسب‌ها: راهیفوقالعادهبرایتمیزکردنالبسهسفید
[ دو شنبه 15 مهر 1392 ] [ 16:50 ] [ Admin ]

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد افراد اول خانواده افرادی منطقی تر هستند و در خانواده کنترل را بیشتر می گیرند.

_____________________________________________________________________________________________

محبت، انرژی و ذوق والدین در پرورش فرزندان اول بیشتر است از این رو امکاناتی که برای آنها به وجود می آید به مراتب بیشتر از سایر بچه های خانواده است. 
 
پژوهش ها نشان می دهند فرزندان اول به مراتب مسئولیت پذیر هستند روان شناسان با انجام آزمایشات و مطالعاتی روی زندگی 1800 زوج دریافتند اینکه فرزند چندم خانواده با شما ازدواج کرده است تاثیر زیادی روی زندگی مشترک نمی گذارد اما میزان عاطفه و احساسات بستگی به این مسئله دارد.
 
فرزندان آخر به مراتب احساسی تر هستند و خشم و عصبانیت خود را به بهترین نحو کنترل می کنند و فرزندان اول افرادی مسئولیت پذیر هستند که مسئولیت زندگی را به بهترین نحو در دست کنترل می کنند.
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
برچسب‌ها: ازدواجفرزندخانواده
[ جمعه 5 مهر 1392 ] [ 10:26 ] [ Admin ]

با نزدیک شدن به فصل برداشت گردو سیاه شدن دست یکی از موارد ناخوشایندی است که تقریبا تمام افراد با آن روبرو می شوند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

با استفاده از سرکه، شیر و آبغوره می توان سیاهی لکه های گردو را از دست ها از میان برد. 

بررسی ها نشان می دهند اگر دستتان به قدری سیاه شده است که نمی توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید. 

پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا می کند لکه های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می کند که به سادگی این لکه ها قابل برطرف شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سرو کار دارند حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنند تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کنند.
 
 
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 16:24 ] [ Admin ]

برای برطرف کردن بوی بد از محیط خانه از برش‌های لیمو و چند عدد گیاه تازه رزماری استفاده کنید. 


برای این کار به : 
2 عدد لیمو برش خورده 
2 عدد ساقه رزماری دارای برگ 
و 4 پیمانه آب  نیاز دارید. 
 
تمام مواد را داخل تابه متوسط ریخته، با حرارت کم آن را به جوش آورید. بگذارید بوی خوش خانه را فرا گیرد.

نکته : دقت کنید آب داخل تابه خشک نشود. چون لیمو و رزماری سوخته بوی بدی به جا می‌گذارند. 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: نکته های خانه داری
[ دو شنبه 25 شهريور 1392 ] [ 12:59 ] [ Admin ]

يکي از بهترين مواد طبيعي براي از بين بردن بوي بد پا شستشو با محلول چاي است.
گفتني است پزشکان توصيه مي کنند تا افراد پس از اينکه کفش خود را از پا در آورند و پس از شستشوي آن با آب و صابون براي مدتي پاي خود را در محلول چاي سياه سرد قرار دهند.


موضوعات مرتبط: مطالب علمینکته های خانه داری
ادامه مطلب
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 23:51 ] [ Admin ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.در این جا می توانید از آخرین دانستنیها و مطالب علمی بهره مند شوید.نظرهم یادتون نره ****لطفا به علت بروز بودن وبلاگ به صفحات دیگر هم سری بزنید****
برچسب‌ ها
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 371
بازدید کل : 50388
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

spanstyle { position:absolute; visibility:visible; top:-50px; font-size:15pt; font-family:Verdana; font-weight:bold; color:#cc0000; } BODY { width:100%;overflow-x:hidden;overflow-y:scroll; } -->

کد حرکت متن دنبال موس . دریافت کد حرکت متن

.

کد کج شدن تصاوير

.
. . .. . .